Har du spørgsmål til vores hold?

Med gode og velforberedte instruktører på alle hold, sikrer vi dig en god og stemningsfyldt træning med højt humør og et godt udbytte! Vi tilbyder træning for enhver smag og trænings niveau. Vi har alt lige fra de populære hold som Tabata, Effekt, Crossfit, Yoga og spinning. Har du spørgsmål til holdene, er du altid velkommen til at spørge vort personale eller henvende dig på holsted@sportogfitness.dk

Hold 2018/19

Plan for 2018/19 er følgende:

Mandag kl. 15.00 - 17.00
Teen-Fitness Johnny Winther
Mandag kl. 17:30 - 18:30
Spinning Sanne Brink Rasmussen
Tirsdag Kl. 19.00 - 19.45 Cirkeltræning - Step Katrine Birk Oxlund
Onsdag Kl. 07.45 - 08.30 Cirkeltræning Lone Oxlund
Onsdag kl. 19:00 - 20:00 1) Spinning Kim Lauridsen
Torsdag kl. 15.00 - 17.00 Teen-Fitness Johnny Winther
Torsdag kl. 17:30 - 18:30 1) Spinning Søren Olesen
Fredag kl. 06:00 - 06:45 Spinning

Rikke Ruby

Holdene starter uge 33
1) Onsdag- og torsdagsspinning starter i uge 36

Spinning

Spinning er for alle, der ønsker træning af kredsløbet. 

Nogle ønsker at tabe sig. Andre ønsker at holde cykelformen vedlige eller genopbygge den i vintermånederne. En del bruger spinning til at optræne styrke i benene eller få strammet ballerne. 

Der er også dem som elsker at cykle, men som er træt af modvind og kulde. Endelig finder mange det bare sjovt, at trampe i pedalerne mens musikken spiller, og sveden bare hagler ned af kinderne.

Medius fitness råder over 16 stk. spinning cykler. Vi kører med pulssystemet Activio, hvor alle logger sig sig ind med deres max puls. Pulsen vises på storskærm, som er med til at øge intensiteten af aktiviteten.Du kan læse mere om Activio pulssystem ved at klikke her....!

Du kan downloade en vejledning til oprettelse af en profil på MyActivio her....!

Prøv spinning - og oplev en effektiv motionsform.

Yoga

For dig som gerne vil træne muskelgrupper, smidighed, kondition og balance på forskellige måder, så er Yoga lige noget for dig. Yoga fører til øget styrke, balance og fleksibilitet i kroppen og forbedret udholdenhed og kropsfornemmelse. Det giver også indre ro og kan reducere spændinger og smerte – forbedrer også koncentrationen. 

Tabata

Tabata-træning giver optimal form og fedtforbrænding. Træningen er opbygget af intervaller, hvor man yder sit maksimale i et vist antal sekunder og holder 10 sekunders pause imellem hvert interval. Grundlæggeren til denne ræningsform er Dr. Izumi Tabata, som på National Institut of Fitness and Sport i Tokyo har forsket i forskellige træningsformer og er nået frem til Tabata intervallerne, er et af de mest effektive metoder til at forbedre både træningspræsentation og iltoptagelse. Tabata er hurtigt, effektivt, sveddryppende og et perfekt supplement til din øvrige træning.

X-fit

X-fit er et styrke- og konditions program, der er bygget op omkring konstant varierende funktionelle øvelser, der udføres ved relativ høj intensitet. En af grundene til at X-fit er så effektivt, er den konstante variation. En af nøglerne til at skabe resultater i sin træning er at udfordre kroppen. Kroppen er indrettet således, at de hele tiden tilpasser sig de krav vi stiller til den. Efter en periode med den samme træning, vender kroppen sig til kravene og man oplever en mindsket fremgang. Ved konstant at variere træningen, holder man kroppen på dupperne og derved undgår man at kroppen når at tilpasse sig. Instruktørerne hjælper under hele timen og sikre, at du kommer godt igennem træningen.

Effekt

Effekt er styrketræning med øvelser, der udføres langsomt, kontrolleret uden ydre belastning. Belastningen udgøres udelukkende af kroppens eller legemsdelenes egen vægt. Øvelserne foregår stående, siddende eller liggende. En del vælger Effekt pga. det store kosmetiske resultat. Andre vælger det som genoptræning efter skader eller en fødsel. Specielt godt til for dig der har en træt ryg.

Deciderede rygskader skal diskuteres med en fysioterapeut eller instruktøren. Har du dårlig ryg eller knæ, bækkenproblemer eller muskelskader kan du bruge det som funktionel træning.

Personer med koordineringsvanskeligheder eller med lille kropsbevidsthed oplever Effekt som træning, de kan følge med til og opnår dermed et godt træningsresultat. Effekt er for ALLE fra 12 år, uanset træningsform. Både mænd og kvinder er velkommen. 

Teen Fitness

Teen-Fitness er for alle drenge og piger fra 4. kl. til 15 år. 

Der vil for nogle typisk være maskiner der ikke er brugbare / hensigtsmæssige, hvorfor de henvises til andre og for dem mere brugbare øvelser. Det er imidlertid sundt at træne, også for børn, og der vil altid være brugbare maskiner / øvelser med den rette instruktion.

Når der er Teen- Fitness vil der altid være en instruktør tilstede, så børnene ikke udsætter sig selv for farer i forbindelse med træningen. Det er vigtigt når børnene starter, at de får en grundig vejledning i hvordan maskinerne benyttes.

Har dit barn medlemskab til ung i fitness, må barnet også følges med 1 forældre ind at træne, udover de i holdplanen nævnte tider for ung i fitness.

Aldersgrænsen for hvornår man må træne på egen hånd er 15 år, hvor man overgår til normal voksen medlemsskab.

Ofte har det vist sig, at børn som måske har svært ved boldspil og/eller er overvægtige kan opleve succeser i fitness.

Senior Fitness

Der er altid kaffe og frugt klar....